He seleccionat la conferència de Ken Robinson titulada Do schools kill creativity?.
En aquesta xarrada, Ken Robinson defensa que el sistema educatiu tradicional prioritza excessivament les assignatures acadèmiques convencionals (com matemà tiques o llengua) i no dóna suficient valor a la creativitat ni a les arts.
Un dels aspectes més interessants és la idea que equivocar-se és una part essencial del procés d’aprenentatge, però l’escola sovint penalitza l’error. Això provoca que molts alumnes deixen de ser creatius amb el temps.
Relacionant-ho amb els PLE, podem observar que els entorns digitals permeten:
Expressar-se de formes diverses (vÃdeo, podcast, blog, xarxes)
Aprendre de manera més personalitzada
Desenvolupar habilitats creatives
Aquesta conferència ens convida a replantejar el model educatiu i a incorporar metodologies més flexibles, digitals i centrades en l’alumnat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario